Tekst som sier 'VENTURE CUP' i store bokstaver.

Norges største pitchekonkurranse for studentdrevne startups

Markedsføring

3D

Grafisk Profil

Venture Cup Norge er en nasjonal gründerkonkurranse og en plattform for innovasjon og entreprenørskap blant studenter. De jobber for å styrke oppstartsprosjekter gjennom veiledning, nettverk og eksponering. Jeg utviklet den grafiske identiteten for Venture Cup, med fokus på å skape et ungt, profesjonelt og energisk uttrykk som fungerer både digitalt og fysisk.

3d element for venture cup sin nye grafiske identitet.
Logo for Venture Cup som inkluderer en graf med stigende linje innenfor en sirkel og teksten 'Venture Cup' under

Jeg ønsket å transformere logo-iconet til et gjennkjennelig element som kunne brukes til alle flater.

Med spline 3D fikk jeg laget et design som fungerer både digitalt og fysisk.

3D FAMILIE

Illustrasjon av tre firkantede blokker med tall, nummer 2, 3 og en av dem uten tall, plassert på en rund hvit plattform.

For å gjøre profilen komplett og variert lagde jeg tre forskjellige 3D assets som alle hører sammen i “Venture Cup”-familien

Fargekart med seks fargenyanser. Topp til bunn: Eerie Black, Prussian Blue, Robin egg blue, Orange peel, Gunmetal, Platinum.

FARGER

Fargepaletteten forsterker Venture Cups fokus på innovasjon og fremtidstenkning. Den kombinerer sterke aksentfarger i oransje og turkis med en balanserende base av mørkere hovedfarger, som gir både energi og tyngde i det visuelle uttrykket.

ROLLUPS

Tre ulike rollups ble produsert og brukt i kvalifiseringene, semifinalen og finalen av Venture Cup.

NETTSIDE

Et bilde av en scene under en konferanse med tre personer som står på scenen foran en stor skjerm. Skjermen viser teksten "Venture Cup" og informasjon om en pitch-konkurranse for studentdrevne oppstarter i Norge. To av personene holder mikrofoner og ser ut til å snakke til publikum.

Finalen til Venture Cup ble holdt i NOVA Spektrum med over 5000 tilskuere.

Se neste prosjekt: